Total search result: 201 (2117 milliseconds) |
ارسال یک معنی جدید |
|
|
|
|
Menu
|
English |
Persian |
Menu
|
|
sequential U |
حالتی که هر دستور برنامه در برنامه در محلهای پیاپی ذخیره شده اند |
|
|
معنی که میخواستی رو پیدا نکردی؟ برو تو این صفحه تا از دیگرون کمک بگیری.
|
Other Matches |
|
|
modes U |
حالت ای که در آن هر دستور برنامه در محلهای متمادی ذخیره می شوند |
|
|
mode U |
حالت ای که در آن هر دستور برنامه در محلهای متمادی ذخیره می شوند |
|
|
newer U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
new U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
new- U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
newest U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
do nothing instruction U |
دستور برنامه نویسی که عملی انجام نمیدهد فقط شمارنده برنامه را به آدرس دستور بعدی افزایش میدهد |
|
|
swapped U |
توقف استفاده از یک برنامه قرار دادن موقت آن در محل ذخیره سازی , اجرای برنامه ریگر و پس از خاتمه بازگشت به برنامه اولی |
|
|
swopping U |
توقف استفاده از یک برنامه قرار دادن موقت آن در محل ذخیره سازی , اجرای برنامه ریگر و پس از خاتمه بازگشت به برنامه اولی |
|
|
swopped U |
توقف استفاده از یک برنامه قرار دادن موقت آن در محل ذخیره سازی , اجرای برنامه ریگر و پس از خاتمه بازگشت به برنامه اولی |
|
|
swap U |
توقف استفاده از یک برنامه قرار دادن موقت آن در محل ذخیره سازی , اجرای برنامه ریگر و پس از خاتمه بازگشت به برنامه اولی |
|
|
swaps U |
توقف استفاده از یک برنامه قرار دادن موقت آن در محل ذخیره سازی , اجرای برنامه ریگر و پس از خاتمه بازگشت به برنامه اولی |
|
|
swops U |
توقف استفاده از یک برنامه قرار دادن موقت آن در محل ذخیره سازی , اجرای برنامه ریگر و پس از خاتمه بازگشت به برنامه اولی |
|
|
branches U |
دستور برنامه شرطی که محل دستور بعدی در برنامه را مسخص میکند |
|
|
branch U |
دستور برنامه شرطی که محل دستور بعدی در برنامه را مسخص میکند |
|
|
Send To command U |
دستور منو در منوی فایل یک برنامه کاربری ویندوز که به کاربر امکان ارسال فایل یا داده موجود و در برنامه به برنامه دیگر میدهد |
|
|
initialed U |
آدرسی که در آن اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
initial U |
آدرسی که در آن اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
initialled U |
آدرسی که در آن اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
initialing U |
آدرسی که در آن اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
initialling U |
آدرسی که در آن اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
initials U |
آدرسی که در آن اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
execution U |
محلی در حافظه که اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
origins U |
محلی در حافظه که اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
origin U |
محلی در حافظه که اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
float U |
فضایی در حافظه که اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
floats U |
فضایی در حافظه که اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
floated U |
فضایی در حافظه که اولین دستور برنامه ذخیره شده است |
|
|
goto U |
دستور برنامه نویسی که جهش به نقط ه یا تابعی دیگر در برنامه دارد |
|
|
stops U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتر که اجرای برنامه را متوقف میکند |
|
|
stopping U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتر که اجرای برنامه را متوقف میکند |
|
|
stop U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتر که اجرای برنامه را متوقف میکند |
|
|
stopped U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتر که اجرای برنامه را متوقف میکند |
|
|
drops U |
دستور برنامه ازکاربر یا خطایی که با عث توقف برنامه بدون اجازه ترسیم میشود |
|
|
statement U |
دستور برنامه که کنترل برنامه را طبق خروجی یکرویداد مجدداگ هدایت کند |
|
|
dropping U |
دستور برنامه ازکاربر یا خطایی که با عث توقف برنامه بدون اجازه ترسیم میشود |
|
|
dropped U |
دستور برنامه ازکاربر یا خطایی که با عث توقف برنامه بدون اجازه ترسیم میشود |
|
|
statements U |
دستور برنامه که کنترل برنامه را طبق خروجی یکرویداد مجدداگ هدایت کند |
|
|
conditional U |
دستور برنامه سازی که جهش به بخشی از برنامه میکند در صورت برقراری شرطی |
|
|
drop U |
دستور برنامه ازکاربر یا خطایی که با عث توقف برنامه بدون اجازه ترسیم میشود |
|
|
transfer U |
دستور برنامه نویسی که حاوی جهش به بخشی از برنامه است در صورتی که وضعی رخ دهد |
|
|
transfers U |
دستور برنامه نویسی که حاوی جهش به بخشی از برنامه است در صورتی که وضعی رخ دهد |
|
|
conditional U |
دستور برنامه سازی که کنترل برنامه را طبق خروجی یک رویداد غیر مستقیم میکند |
|
|
transferring U |
دستور برنامه نویسی که حاوی جهش به بخشی از برنامه است در صورتی که وضعی رخ دهد |
|
|
mode U |
وارد کردن دستور به عنوان خط ی از برنامه و پس اجرای برنامه |
|
|
modes U |
وارد کردن دستور به عنوان خط ی از برنامه و پس اجرای برنامه |
|
|
syntactic error U |
خطای برنامه نویسی به علت اینکه عبارت برنامه دستور زبان را رعایت نکرده است |
|
|
jump instruction U |
دستور برنامه نویسی برای خاتمه دادن به یک سری دستورات و هدایت پردازنده به بخش دیگر برنامه |
|
|
calloc U |
در برنامه نویسی C دستور اختصاصی حافظه به برنامه |
|
|
word U |
سیستم در برنامه کاربردی ویرایش یا کلمه پرداز که در آن لازم نیست اپراتور انتهای خط را مشخص کند, و پیاپی تایپ میکند و خود برنامه کلمات را جدا میکند و به صورت یک متن خط به خط درمی آورد |
|
|
word wrap U |
سیستم در برنامه کاربردی ویرایش یا کلمه پرداز که در آن لازم نیست اپراتور انتهای خط را مشخص کند, و پیاپی تایپ میکند و خود برنامه کلمات را جدا میکند و به صورت یک متن خط به خط درمی آورد |
|
|
wraparound U |
سیستم در برنامه کاربردی ویرایش یا کلمه پرداز که در آن لازم نیست اپراتور انتهای خط را مشخص کند, و پیاپی تایپ میکند و خود برنامه کلمات را جدا میکند و به صورت یک متن خط به خط درمی آورد |
|
|
worded U |
سیستم در برنامه کاربردی ویرایش یا کلمه پرداز که در آن لازم نیست اپراتور انتهای خط را مشخص کند, و پیاپی تایپ میکند و خود برنامه کلمات را جدا میکند و به صورت یک متن خط به خط درمی آورد |
|
|
link U |
تعداد دستورات کامپیوتری در برنامه که در هر زمان قابل فراخوانی هستند و کنترل به دستور بعدی به برنامه اصلی برمی گردد |
|
|
conditional U |
نقط های که پس از آن برنامه نویس میتواند به انتهای مجموعهای دستور جهش کند که البته بستگی به داده یا وضعیت برنامه دارد |
|
|
statement U |
1-دستور برنامه که یک برنامه را هدایت میکند |
|
|
statements U |
1-دستور برنامه که یک برنامه را هدایت میکند |
|
|
api U |
مجموعهای از توابع و دستورات برنامه استاندارد که به برنامه ساز امکان میدهد با برنامه از طریق برنامه کاربردی دیگر واسط شود |
|
|
dump U |
نقط های در برنامه که برنامه و داده اش در محل ذخیره سازی حفظ شده اند تا از اثرات خطاها جلوگیری شود |
|
|
transferring U |
زمانی که دستور انشعاب یا جهش در برنامه اجرا میشود, کنترل به نقط ه دیگر در برنامه منتقل میشود |
|
|
transfers U |
زمانی که دستور انشعاب یا جهش در برنامه اجرا میشود, کنترل به نقط ه دیگر در برنامه منتقل میشود |
|
|
transfer U |
زمانی که دستور انشعاب یا جهش در برنامه اجرا میشود, کنترل به نقط ه دیگر در برنامه منتقل میشود |
|
|
compounds U |
تعدادی دستور برنامه در یک خط از برنامه |
|
|
compounded U |
تعدادی دستور برنامه در یک خط از برنامه |
|
|
compound U |
تعدادی دستور برنامه در یک خط از برنامه |
|
|
machines U |
تولید برنامه کد ماشین از برنامه HLL با ترجمه و اسمبلر کردن هر دستور HLL |
|
|
machine U |
تولید برنامه کد ماشین از برنامه HLL با ترجمه و اسمبلر کردن هر دستور HLL |
|
|
machined U |
تولید برنامه کد ماشین از برنامه HLL با ترجمه و اسمبلر کردن هر دستور HLL |
|
|
compact U |
مدل حافظه در خانواده Index که فقط به چند کیلو بایت که برنامه اجازه ذخیره شدن میدهد ولی حجم مگابایت برای داده برنامه است |
|
|
compacted U |
مدل حافظه در خانواده Index که فقط به چند کیلو بایت که برنامه اجازه ذخیره شدن میدهد ولی حجم مگابایت برای داده برنامه است |
|
|
compacting U |
مدل حافظه در خانواده Index که فقط به چند کیلو بایت که برنامه اجازه ذخیره شدن میدهد ولی حجم مگابایت برای داده برنامه است |
|
|
compacts U |
مدل حافظه در خانواده Index که فقط به چند کیلو بایت که برنامه اجازه ذخیره شدن میدهد ولی حجم مگابایت برای داده برنامه است |
|
|
stored program concept U |
ایده برنامه ذخیره شده مفهوم برنامه ذخیره شده |
|
|
automatic programming U |
روندی که طی ان کامپیوتر به صورت خودکار برنامه مبدابه زبان برنامه نویسی را به برنامه مقصد به کد ماشین ترجمه میکند برنامه نویسی به صورت خودکار برنامه سازی خودکار |
|
|
separator U |
نشانه جدا کردن بخشهای خط دستور در برنامه مثل دستور وآرگومان |
|
|
statement U |
دستور برنامه کامپیوتری که حاوی بیش از یک دستور یا عبارت باشد |
|
|
modifiers U |
دستور برنامه نویسی که وضعیت طبیعی دستور را تغییر میدهد |
|
|
statements U |
دستور برنامه کامپیوتری که حاوی بیش از یک دستور یا عبارت باشد |
|
|
modifier U |
دستور برنامه نویسی که وضعیت طبیعی دستور را تغییر میدهد |
|
|
set U |
معرفی محلهای نقاط توقف در برنامه در حین رفع اشکال |
|
|
setting up U |
معرفی محلهای نقاط توقف در برنامه در حین رفع اشکال |
|
|
sets U |
معرفی محلهای نقاط توقف در برنامه در حین رفع اشکال |
|
|
basic U |
دستور تغییر نیافته برنامه که پردازش میشود تا دستور اجرا شدنی بدست آید |
|
|
GOSUB U |
دستور برنامه نویسی که یک تابع را اجرا میکند و سپس دستور بعدی را برمی گرداند |
|
|
basics U |
دستور تغییر نیافته برنامه که پردازش میشود تا دستور اجرا شدنی بدست آید |
|
|
source U |
برنامه پیش از ترجمه نوشته شده در زبان برنامه نویسی توسط برنامه نویس |
|
|
object oriented U |
روش برنامه نویسی مثل ++C که هر قطعه برنامه به عنوان یک شی که در ارتباط با سایر اشیا است در برنامه به کار می رود |
|
|
landing schedule U |
برنامه پیاده شدن به ساحل برنامه عملیات اب خاکی برنامه فرود |
|
|
job U |
دستورات کنترل کار یا برنامه کوتاه که پیش از اجرای برنامه باز میشود و سیستم را طبقه نیاز برنامه تنظیم میکند |
|
|
jobs U |
دستورات کنترل کار یا برنامه کوتاه که پیش از اجرای برنامه باز میشود و سیستم را طبقه نیاز برنامه تنظیم میکند |
|
|
stored program computer U |
کامپیوتر با برنامه انباشته کامپیوتر با برنامه ذخیره شده |
|
|
discrimination instruction U |
دستور برنامه نویسی شرطی که با همراه داشتن محل دستور بعدی که باید اجرا شود و کنترل مستقیم اعمال میکند. |
|
|
dynamic data exchange U |
در ویندوز ماکروسافت و OS/2 روشی که در آن دو برنامه فعال می توانند دادههای خود را رد و بدل کنند یک برنامه از سیستم عامل می خواهد تا بین دو برنامه اتصال برقرار کند |
|
|
soaks U |
اجرای برنامه یا وسیله به طور پیاپی در یک زمان برای اطمینان از این که به درستی کار میکند |
|
|
soak U |
اجرای برنامه یا وسیله به طور پیاپی در یک زمان برای اطمینان از این که به درستی کار میکند |
|
|
macroinstruction U |
دستور برنامه نویسی که به چندین دستور در تابع یا ماکرو برمی گردد. نرم افزار نشر Macromedia Derector برای PC و Macintosh با استفاده از زمان چاپ Lingo |
|
|
interrupt U |
حالتی که در آن در صورتی که وقفه رخ دهد تمام وضعیتهای ماشین و برنامه حفظ می شوند |
|
|
interrupting U |
حالتی که در آن در صورتی که وقفه رخ دهد تمام وضعیتهای ماشین و برنامه حفظ می شوند |
|
|
interrupts U |
حالتی که در آن در صورتی که وقفه رخ دهد تمام وضعیتهای ماشین و برنامه حفظ می شوند |
|
|
language U |
زبانی که برای برنامه نویسی طولانی و پیچیده است که هر دستور نشان دهنده یک دستور کد ماشین است |
|
|
languages U |
زبانی که برای برنامه نویسی طولانی و پیچیده است که هر دستور نشان دهنده یک دستور کد ماشین است |
|
|
modular U |
بخشهای کوچک نوشته شده در برنامه از کد کامپیوتر که مناسب برنامه سافت یافته است و از برنامه اصلی قابل فراخوانی است |
|
|
halts U |
وضعیتی که CPU به دستور غلط برسد یا به دستور نیمه برسد که در برنامه اجرا میشود |
|
|
halt U |
وضعیتی که CPU به دستور غلط برسد یا به دستور نیمه برسد که در برنامه اجرا میشود |
|
|
halted U |
وضعیتی که CPU به دستور غلط برسد یا به دستور نیمه برسد که در برنامه اجرا میشود |
|
|
preemptive multitasking U |
حالت چندکاره که سیستم عامل یک برنامه را برای مدت زمانی اجرا میکند و پس کنترل را به برنامه بعدی میدهد به طوری که برنامه بعدی وقت پردازنده را نخواهد گرفت |
|
|
program U |
برنامه دستور |
|
|
programs U |
برنامه دستور |
|
|
postbyte U |
در یک دستور برنامه |
|
|
Beginner's All Purpose Symbolic Instruction Code U |
زبان برنامه سازی مط ح بالا برای توسعه برنامه به صورت محاورهای برای ایجاد یک مقدمه ساده برای برنامه نویسی کامپیوتری |
|
|
assembly U |
1-زمانی که طول می کشد تا برنامه اسمبلی یک برنامه را ترجمه کند. 2-زمانی که اسمبلر برنامه را از زبان اسمبلی به کد ماشین تبدیل میکند |
|
|
operation U |
دستور برنامه که کاری انجام نمیدهد |
|
|
operand U |
فضای یک عملوند در دستور برنامه نویسی |
|
|
null U |
دستور برنامه کد کاری انجام نمیدهد |
|
|
applet U |
1-برنامههای کاربردی کوچک 2-برنامه کوچک برای بهبود کارایی برنامه کاربردی وب که توسط Activex یا برنامه جا وا تامین میشود3- |
|
|
blank U |
دستور برنامه که هیچ کاری انجام نمیدهد |
|
|
blankest U |
دستور برنامه که هیچ کاری انجام نمیدهد |
|
|
no op U |
دستور برنامه نویسی که کاری انجام نمیدهد |
|
|
no operation instruction U |
دستور برنامه نویسی که کاری انجام نمیدهد |
|
|
stored program U |
برنامه ذخیره شده |
|
|
saved U |
ذخیره سازی داده یا برنامه روی رسانه ذخیره سازی جانبی |
|
|
saves U |
ذخیره سازی داده یا برنامه روی رسانه ذخیره سازی جانبی |
|
|
save U |
ذخیره سازی داده یا برنامه روی رسانه ذخیره سازی جانبی |
|
|
statements U |
خط ی در برنامه کامپیوتری که حاوی بیش از یک دستور یا عبارت باشد |
|
|
semantics U |
خطای ناشی از استفاده از نشانه نادرست در یک دستور برنامه |
|
|
multi statement line U |
خط ی از برنامه کامپیوتری که حاوی بیشتر از یک دستور یا عبارت است |
|
|
statements U |
دستور برنامه برای کنترل صفر زبان به کامپایلر,.... |
|
|
statement U |
خط ی در برنامه کامپیوتری که حاوی بیش از یک دستور یا عبارت باشد |
|
|
statement U |
دستور برنامه برای کنترل صفر زبان به کامپایلر,.... |
|
|
mode U |
حالتی که در آن کامپیوتر به کاربران اجازه میدهد دستورات یا برنامه ها یا داده را وارد کنند و به سرعت پاسخ دریافت کنند |
|
|
modes U |
حالتی که در آن کامپیوتر به کاربران اجازه میدهد دستورات یا برنامه ها یا داده را وارد کنند و به سرعت پاسخ دریافت کنند |
|
|
main U |
مجموعه دستورات که پیاپی تکرار می شوند و عمل اصلی برنامه را انجام می دهند. این حلقه معمولا برای ورودی کاربر صبر میکند پیش از پردازش رویداد |
|
|
executing U |
دستور ابتدایی سیستم عامل برای شروع اجرای برنامه |
|
|
execute U |
دستور ابتدایی سیستم عامل برای شروع اجرای برنامه |
|
|
executes U |
دستور ابتدایی سیستم عامل برای شروع اجرای برنامه |
|
|
executed U |
دستور ابتدایی سیستم عامل برای شروع اجرای برنامه |
|
|
loops U |
دستور با حلقه که دستورات دیگر یا داده را در برنامه تغییر میدهد |
|
|
looped U |
دستور با حلقه که دستورات دیگر یا داده را در برنامه تغییر میدهد |
|
|
loop U |
دستور با حلقه که دستورات دیگر یا داده را در برنامه تغییر میدهد |
|
|
toolkit software U |
بسته نرم افزاری که به شخص امکان توسعه کاربردهای خاص خود رابسیار ساده تر از حالتی که شخصا" تمام یک برنامه رامی نویسد فراهم می اورد |
|
|
internal stored program U |
برنامه ذخیره شده به صورت داخلی |
|
|
mode U |
وارد کردن دستور در حالت مستقیم برای شروع اجرای برنامه |
|
|
modes U |
وارد کردن دستور در حالت مستقیم برای شروع اجرای برنامه |
|
|
subroutine U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتری که کنترل زیر تابع را هدایت میکند |
|
|
input/output U |
دستور برنامه که داده را از حافظه به پورت ورودی /خروجی منتقل میکند |
|
|
elegant programming U |
نوشتن برنامه ساخت یافته با استفاده از کمترین تعداد دستور است |
|
|
cores U |
برنامه کامپیوتری ذخیره شده در حافظه اصلی |
|
|
core U |
برنامه کامپیوتری ذخیره شده در حافظه اصلی |
|
|
client side U |
داده یا برنامهای روی کامپیوتر مشتری ونه روی سرور اجرا میشود مثلاگ یک برنامه java script روی جستجوگر و کاربر اجرا میشود و برنامه کربردی مشتری است یا داده ذخیره شده ریو دیسک سخت کابر است |
|
|
halts U |
دستور برنامه از کاربر یا خطایی که باعث توقف برناه بدون ترمیم میشود |
|
|
halt U |
دستور برنامه از کاربر یا خطایی که باعث توقف برناه بدون ترمیم میشود |
|
|
opens U |
تابعی که میتواند در تابع یا برنامه بزرگ بدون دستور فراوان درج شود |
|
|
halted U |
دستور برنامه از کاربر یا خطایی که باعث توقف برناه بدون ترمیم میشود |
|
|
opened U |
تابعی که میتواند در تابع یا برنامه بزرگ بدون دستور فراوان درج شود |
|
|
open U |
تابعی که میتواند در تابع یا برنامه بزرگ بدون دستور فراوان درج شود |
|
|
case U |
دستور برنامه نویسی که به نقاط مختلف جهش میکند بر حسب مقدار داده |
|
|
automatics U |
توانایی کامپیوتر برای اجرای تعدادی برنامه یا کار بدون دستور زیادی |
|
|
automatic U |
توانایی کامپیوتر برای اجرای تعدادی برنامه یا کار بدون دستور زیادی |
|
|
i/o U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتری که امکان ورود یا خروج داده از پردازنده را میدهد |
|
|
cases U |
دستور برنامه نویسی که به نقاط مختلف جهش میکند بر حسب مقدار داده |
|
|
name U |
نام شناسایی برای فایل برنامه ذخیره شده |
|
|
overhead U |
کد اضافی که برای سازماندهی برنامه باید ذخیره شود |
|
|
names U |
نام شناسایی برای فایل برنامه ذخیره شده |
|
|
assignments U |
دستور ابتدایی برنامه نویسی که یک متغیر را معادل با یک مقدار یا رشته یا حرف قرار میدهد |
|
|
assignment U |
دستور ابتدایی برنامه نویسی که یک متغیر را معادل با یک مقدار یا رشته یا حرف قرار میدهد |
|
|
inputted U |
دستور زبان برنامه نویسی که منتظر ورود داده می ماند از پورت یا صفحه کلید |
|
|
directives U |
دستور برنامه نویسی که برای کنترل کردن مترجم زبان به کاپایلر و غیره است |
|
|
directive U |
دستور برنامه نویسی که برای کنترل کردن مترجم زبان به کاپایلر و غیره است |
|
|
presumptive instruction U |
دستور برنامه تغییر نکرده که پردازش میشود تا دستورات قابل اجرا را بدست آورد |
|
|
input U |
دستور زبان برنامه نویسی که منتظر ورود داده می ماند از پورت یا صفحه کلید |
|
|
macro U |
کلمهای که برای بیان تعدادی دستور یا ساده کردن نوشتن برنامه به کار می رود |
|
|
step U |
اجرای برنامه کامپیوتری که در هر لحظه یک دستور اجرا شود و برای رفع اشکال است |
|
|
stepping U |
اجرای برنامه کامپیوتری که در هر لحظه یک دستور اجرا شود و برای رفع اشکال است |
|
|
supervisory U |
برنامه اصلی در سیستم کامپیوتری که اجرای تعبیر برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
parameters U |
استفاده از برنامه برای بررسی پارامترها و تنظیم سیستم یا برنامه به درستی |
|
|
parameter U |
استفاده از برنامه برای بررسی پارامترها و تنظیم سیستم یا برنامه به درستی |
|
|
scheduled wave U |
امواج برنامه ریزی شده حرکات اب خاکی موج طبق برنامه |
|
|
compiler U |
نرم افزاری که برنامه کد گذاری شده را به برنامه با کد ماشین تبدیل میکند |
|
|
executives U |
برنامه اصلی در سیستم کامپیوتر که اجرای سایر برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
iterate U |
حلقه یا مجموعه دستورات در برنامه که تکرار می شوند تا برنامه کامل شود |
|
|
iterative routine U |
حلقه یا مجموعه دستورات در برنامه که تکرار می شوند تا برنامه کامل شود |
|
|
businesses U |
مجموعهای از برنامه ها که برای امور تجاری برنامه ریزی شده اند. |
|
|
executive U |
برنامه اصلی در سیستم کامپیوتر که اجرای سایر برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
business U |
مجموعهای از برنامه ها که برای امور تجاری برنامه ریزی شده اند. |
|
|
source computer U |
کامپیوتری که برای ترجمه یک برنامه منبع به برنامه مقصود بکار می رود |
|
|
calling U |
مجموعهای از دستورات برنامه برای اجرای مستقیم از زیر برنامه |
|
|
subprogram U |
1-زیر تابع در یک برنامه . 2-برنامهای که با برنامه اصلی فراخوانی شود |
|
|
diagnostics U |
تابعی در کامپایلر که به برنامه نویس کمک میکندخطاهای کد برنامه را بیابد |
|
|
developments U |
مجموعه برنامه هایی که به برنامه نویس امکان نوشتن ویرایش |
|
|
development U |
مجموعه برنامه هایی که به برنامه نویس امکان نوشتن ویرایش |
|
|
synthetic address U |
زبان برنامه نویسی که برنامه اصلی به آن نوشته شده است |
|
|
storing U |
سیستم ذخیره سیگنال کنترل ارتباطی در کامپیوتر به صورت برنامه |
|
|
bucket U |
فضای ذخیره سازی حاوی داده برای یک برنامه کاربردی |
|
|
store U |
سیستم ذخیره سیگنال کنترل ارتباطی در کامپیوتر به صورت برنامه |
|
|
buckets U |
فضای ذخیره سازی حاوی داده برای یک برنامه کاربردی |
|
|
dragged U |
به نشانه برنامه دیگر که باعث شروع این برنامه و درج داده میشود |
|
|
toolkit U |
مجموعه توابعی که به برنامه نویس درنوشتن و رفع اشکال برنامه کمک میکند |
|
|
debugger U |
نرم افزاری که به برنامه نویس کمک میکند خطاهای برنامه را پیدا کند |
|
|
pl/m U |
زبان برنامه نویسی که برای برنامه ریزی کردن ریزکامپیوترها بکار می رود |
|
|
optimum schedule U |
مطلوبترین برنامه اجرائی برنامه ایکه مخارج پروژه رابه حداقل می رساند |
|